یکشنبه ۰۸ خرداد ۰۱ | ۱۴:۰۹ ۱۵ بازديد
مشاوره مالیاتی رایگان
طبق آمار اداره آمار کار، در سال 2014 حدود 1332700 شغل حسابداری وجود داشته است. به طور طبیعی، همه حسابداران در کشور به یک استاندارد عمل نمی کنند. از هر حسابدار شایسته گواهینامه باید انتظار داشت که سوابق مالی را به طور کامل تجزیه و تحلیل و گزارش کند، اما اساسی ترین ویژگی های یک حسابدار فراتر از حداقل خواسته های شغلی است. حسابداران درجه یک علاوه بر سواد مالی، باید دارای تعدادی ویژگی شخصی نیز باشند تا اطمینان حاصل شود که می توانند بهترین کیفیت خدمات ممکن را ارائه دهند.
1. طرز فکر سرویس گرا
مهم نیست که چند نفر ممکن است در این کار دخیل باشند، حسابداری هنوز در درجه اول یک تجارت مردمی است. حسابداران نه تنها باید با محاسبات مالی راحت باشند، بلکه باید سطح خاصی از ظرافت و اشتیاق در برخورد با مشتریان خود به عنوان مردم داشته باشند. حسابداران باید مشتاقانه منتظر تعامل مستقیم با مشتریان خود باشند تا ضمن یادگیری هر چه بیشتر، ارتباط برقرار کنند.
حسابداران علاوه بر آگاهی کامل از تمامی عوامل اقتصادی و صنعتی، باید به طور کامل روی مشتری خود سرمایه گذاری کنند تا هر چه بیشتر بیاموزند. این امر نه تنها نشاندهنده مراقبت واقعی برای نیازهای مشتری است، بلکه حسابدار را مجهزتر میکند تا تعیین کند کدام دورههای عملی مرتبطتر با نیازهای خاص مشتری است.
2. نوآوری
فقط به این دلیل که تجارت حسابداران در درجه اول اعداد است، به این معنی نیست که جایی برای تفکر خلاق وجود ندارد. اگر فرصتی برای ایجاد راه حل بهتری وجود داشته باشد، بهترین حسابداران هرگز به روش های برش کوکی رضایت نخواهند داد.
حسابداران شایسته مهارت اجرای رویکردهای غیر متعارف و در عین حال موثر برای مسائلی را خواهند داشت که بیش از رویکرد کتاب درسی نیاز دارند. توانایی تدوین شهودی یک استراتژی خارج از چارچوب برای رویارویی با موقعیت های منحصر به فرد ابتدا باید با تجربه ایجاد شود، اما قبل از آن، یک حسابدار حداقل باید مایل به تمرین و تقویت قابلیت های نوآورانه خود باشد.
3. قابلیت اطمینان و اعتماد
جزئیات محرمانه ای که مشتریان با حسابداران خود به اشتراک می گذارند هرگز نباید به اشخاص ثالث افشا شود، نه عمدی و نه تصادفی. مشتری باید بتواند به توانایی و تمایل حسابدار خود برای محرمانه نگه داشتن اطلاعات حیاتی همیشه اعتماد داشته باشد. این هم یک موضوع حرفه ای و هم اخلاق اساسی است. تصوری که یک حسابدار بر مشتری خود می گذارد احتمالاً تأثیری را که مشتریان آینده از آنها می گذارند نیز رنگ می کند، به این معنی که قابل اعتماد بودن هم برای ایمنی مشتری و هم برای حرفه حسابدار ضروری است.
طبق آمار اداره آمار کار، در سال 2014 حدود 1332700 شغل حسابداری وجود داشته است. به طور طبیعی، همه حسابداران در کشور به یک استاندارد عمل نمی کنند. از هر حسابدار شایسته گواهینامه باید انتظار داشت که سوابق مالی را به طور کامل تجزیه و تحلیل و گزارش کند، اما اساسی ترین ویژگی های یک حسابدار فراتر از حداقل خواسته های شغلی است. حسابداران درجه یک علاوه بر سواد مالی، باید دارای تعدادی ویژگی شخصی نیز باشند تا اطمینان حاصل شود که می توانند بهترین کیفیت خدمات ممکن را ارائه دهند.
1. طرز فکر سرویس گرا
مهم نیست که چند نفر ممکن است در این کار دخیل باشند، حسابداری هنوز در درجه اول یک تجارت مردمی است. حسابداران نه تنها باید با محاسبات مالی راحت باشند، بلکه باید سطح خاصی از ظرافت و اشتیاق در برخورد با مشتریان خود به عنوان مردم داشته باشند. حسابداران باید مشتاقانه منتظر تعامل مستقیم با مشتریان خود باشند تا ضمن یادگیری هر چه بیشتر، ارتباط برقرار کنند.
حسابداران علاوه بر آگاهی کامل از تمامی عوامل اقتصادی و صنعتی، باید به طور کامل روی مشتری خود سرمایه گذاری کنند تا هر چه بیشتر بیاموزند. این امر نه تنها نشاندهنده مراقبت واقعی برای نیازهای مشتری است، بلکه حسابدار را مجهزتر میکند تا تعیین کند کدام دورههای عملی مرتبطتر با نیازهای خاص مشتری است.
2. نوآوری
فقط به این دلیل که تجارت حسابداران در درجه اول اعداد است، به این معنی نیست که جایی برای تفکر خلاق وجود ندارد. اگر فرصتی برای ایجاد راه حل بهتری وجود داشته باشد، بهترین حسابداران هرگز به روش های برش کوکی رضایت نخواهند داد.
حسابداران شایسته مهارت اجرای رویکردهای غیر متعارف و در عین حال موثر برای مسائلی را خواهند داشت که بیش از رویکرد کتاب درسی نیاز دارند. توانایی تدوین شهودی یک استراتژی خارج از چارچوب برای رویارویی با موقعیت های منحصر به فرد ابتدا باید با تجربه ایجاد شود، اما قبل از آن، یک حسابدار حداقل باید مایل به تمرین و تقویت قابلیت های نوآورانه خود باشد.
3. قابلیت اطمینان و اعتماد
جزئیات محرمانه ای که مشتریان با حسابداران خود به اشتراک می گذارند هرگز نباید به اشخاص ثالث افشا شود، نه عمدی و نه تصادفی. مشتری باید بتواند به توانایی و تمایل حسابدار خود برای محرمانه نگه داشتن اطلاعات حیاتی همیشه اعتماد داشته باشد. این هم یک موضوع حرفه ای و هم اخلاق اساسی است. تصوری که یک حسابدار بر مشتری خود می گذارد احتمالاً تأثیری را که مشتریان آینده از آنها می گذارند نیز رنگ می کند، به این معنی که قابل اعتماد بودن هم برای ایمنی مشتری و هم برای حرفه حسابدار ضروری است.