جمع آوری مالیات و هزینه ها

۳ بازديد
مشاوره مالیاتی رایگان
جمع آوری مالیات و هزینه ها روشی اساسی برای کشورها برای ایجاد درآمدهای عمومی است که تأمین مالی سرمایه گذاری در سرمایه انسانی، زیرساخت ها و ارائه خدمات برای شهروندان و مشاغل را ممکن می سازد.

تجزیه و تحلیل های اولیه، شکاف مالی برای دستیابی به اهداف توسعه پایدار برای کشورهای در حال توسعه را حدود 2.5 تریلیون دلار در سال برآورد می کند. بخش عمده ای از این شکاف مالی باید با افزایش سرمایه گذاری بخش خصوصی در پایداری تامین شود، که نیازمند سیاست های مالیاتی مناسب برای ایجاد انگیزه های قیمتی مورد نیاز است. با این حال، کشورهای در حال توسعه که بیشترین نیاز را به درآمد دارند، از جمله کشورهای شکننده و متاثر از درگیری (FCS)، اغلب در جمع آوری مالیات با سخت ترین چالش ها روبرو هستند.

مالیات ها نقش کلیدی در ایجاد رشد پایدار و عادلانه دارند، به ویژه در زمینه بحران COVID-19، و از طریق تلاش هایی مانند "سبزسازی" سیستم های مالیاتی و مبارزه با فرار و اجتناب مالیاتی.

بسیاری از کشورها هنوز در تلاش برای جمع آوری درآمدهای کافی برای تأمین مالی توسعه خود هستند. کشورهایی که کمتر از 15 درصد تولید ناخالص داخلی مالیات دریافت می کنند، باید جمع آوری درآمد خود را افزایش دهند تا نیازهای اساسی شهروندان و مشاغل را برآورده کنند. این سطح از مالیات نقطه عطف مهمی برای دوام بخشیدن به دولت و قرار دادن آن در مسیر رشد است. تا سال 2018، 48 درصد از کشورهای IDA/Blend و 69 درصد از کشورهای FCS کمتر از این 15 درصد پایه هستند.

وظایف و مسئولیت های حسابدار مالیاتی شغل

۳ بازديد
مشاوره مالیاتی رایگان
یک حسابدار مالیاتی مسئول تجزیه و تحلیل مسائل مالی و تهیه، ارائه و مدیریت اظهارنامه ها و اظهارنامه های مالیاتی برای مشاغل و مشتریان است. یک حسابدار مالیاتی همچنین به ارائه مشاوره در مورد مسائل مالی و مالیاتی رسیدگی می کند و باید از مقررات، قوانین و اقدامات حاکم بر این فرآیند آگاهی عمیق داشته باشد. با دانستن این موضوع، شرح شغل حسابدار مالیاتی باید بر نیاز به نامزدی تأکید کند که توجه استثنایی به جزئیات، مهارت های تحلیلی قوی و ارتباط دهنده خوبی داشته باشد.

وظایف و مسئولیت های حسابدار مالیاتی شغل
نقش حسابدار مالیاتی با مسئولیت قابل توجهی همراه است و این باید در شرح شغل حسابدار مالیاتی با فهرست کردن برخی از وظایف و وظایف زیر بیان شود:

تهیه صورت های مالیاتی، صورت های مالی و صورت های BAS در فواصل زمانی مورد نیاز
ایجاد و بازگرداندن اظهارات و اسناد به مشتریان در مهلت های تعیین شده
برقراری ارتباط با اداره مالیات استرالیا (ATO) و سایر نهادهای نظارتی در صورت لزوم
تهیه اظهارنامه و اظهارنامه مالیات بر درآمد مشاغل برای حسابرسی
کمک در برنامه ریزی مالی
بررسی منظم سیستم ها و به روز رسانی و بهبود در صورت لزوم
تعامل منظم با مشتریان و حفظ روابط قوی
شناسایی مناطقی که مشتریان و کسب و کارها می توانند مالیات را کاهش دهند، ادعا کنند و سود را افزایش دهند
داشتن دانش قوی از قوانین مالیاتی و مقررات قانونی
درک چشم انداز مالی و روندهای بازار
شرایط و شرایط شغلی حسابدار مالیاتی
این نقش مستلزم دقت و آموزش بالایی در عناصر عملی، اداری و قانونی مالیات است. به این ترتیب، شرح شغل حسابدار مالیاتی باید مدرک خود را در یکی از زمینه های زیر درخواست کند:

حسابداری
امور مالی یا اقتصاد
بازرگانی یا مدیریت بازرگانی
برای اینکه داوطلبان بتوانند گزارش‌های مالی را تهیه و امضا کنند، شرح شغل باید مشارکت (فعالی یا سابق) در برنامه حسابداران رسمی (CPA) را برجسته کند. عضویت در یک موسسه حسابداری معتبر مانند موسسه حسابداران عمومی (IPA) یا موسسه حسابداران مجاز استرالیا (ICAA) نیز ترجیح داده می شود.

آیا به دنبال شغل حسابدار مالیاتی هستید؟ آخرین مشاغل حسابدار مالیاتی ما را اینجا ببینید.


نیازهای استخدامی خود را به ما بگویید
اگر کارفرما هستید و می خواهید در مورد نیازهای استخدامی فعلی خود با ما صحبت کنید،
فرم زیر را پر کنید و یکی از متخصصان راه حل استعداد ما با شما تماس خواهد گرفت.

درآمد حقوق تحت مالیات بر درآمد

۴ بازديد
مشاوره مالیاتی رایگان
درآمد حقوق به غرامتی اطلاق می شود که کارمند از کارفرمای فعلی یا سابق برای انجام خدمات مرتبط با اشتغال دریافت می کند. بنابراین، تنها در صورتی که رابطه کارفرما و کارمند بین پرداخت‌کننده و دریافت‌کننده وجود داشته باشد، درآمد به عنوان حقوق مشمول بخش 15 است. درآمد حقوق می تواند به هر شکلی مانند هدیه، مستمری، انعام، حق الزحمه معمول و غیره باشد. در این مقاله به جنبه های مختلف درآمد حقوق تحت قانون مالیات بر درآمد نگاه می کنیم.

معنی حقوق بر اساس قانون مالیات بر درآمد
بر اساس قانون مالیات بر درآمد، اصطلاح حقوق به شرح زیر تعریف شده است:

دستمزد؛
مستمری یا مستمری؛
پاداش؛
حق الزحمه، پورسانت، تجهیزات یا سود به جای یا علاوه بر هر حقوق یا دستمزد.
پیش پرداخت حقوق؛
پرداخت دریافتی توسط کارمند در رابطه با هر دوره مرخصی که او از آن استفاده نکرده است.
بخشی از افزایش سالانه در هر سال قبل به مانده به اعتبار یک کارمند شرکت کننده در یک صندوق تامینی شناسایی شده به میزانی که مشمول مالیات است.
مانده انتقالی در صندوق تامینی شناسایی شده به میزانی که مشمول مالیات است.
کمک دولت مرکزی به حساب یک کارمند تحت یک طرح بازنشستگی که در بخش 80CCD (یعنی NPS) ذکر شده است.
محاسبه درآمد کل حقوق
در هنگام محاسبه میزان مالیات، حقوق شامل موارد زیر است:

حقوق و دستمزدی که از یک کارفرما (فعال یا سابق) به ارزیاب در سال قبل تعلق می گیرد، خواه واقعاً پرداخت شده باشد یا نباشد.
هر حقوقی که در سال قبل توسط کارفرما یا از طرف او به یک کارمند پرداخت شده یا اجازه داده شده است، هرچند سررسید نشده یا قبل از سررسید آن، و
هر گونه حقوق معوقه ای که در سال قبل توسط کارفرما یا از طرف او به او پرداخت شده یا مجاز است، در صورتی که مشمول مالیات بر درآمد سال قبل از آن نباشد.
درآمد حقوق مشمول مالیات بر مبنای مقرر یا بر اساس دریافت است. هنگامی که حقوق تعلق گرفت، معافیت بعدی فقط یک کاربرد درآمد است و مشمول مالیات است.