جمع آوری مالیات و هزینه ها

۴ بازديد
مشاوره مالیاتی رایگان
جمع آوری مالیات و هزینه ها روشی اساسی برای کشورها برای ایجاد درآمدهای عمومی است که تأمین مالی سرمایه گذاری در سرمایه انسانی، زیرساخت ها و ارائه خدمات برای شهروندان و مشاغل را ممکن می سازد.

تجزیه و تحلیل های اولیه، شکاف مالی برای دستیابی به اهداف توسعه پایدار برای کشورهای در حال توسعه را حدود 2.5 تریلیون دلار در سال برآورد می کند. بخش عمده ای از این شکاف مالی باید با افزایش سرمایه گذاری بخش خصوصی در پایداری تامین شود، که نیازمند سیاست های مالیاتی مناسب برای ایجاد انگیزه های قیمتی مورد نیاز است. با این حال، کشورهای در حال توسعه که بیشترین نیاز را به درآمد دارند، از جمله کشورهای شکننده و متاثر از درگیری (FCS)، اغلب در جمع آوری مالیات با سخت ترین چالش ها روبرو هستند.

مالیات ها نقش کلیدی در ایجاد رشد پایدار و عادلانه دارند، به ویژه در زمینه بحران COVID-19، و از طریق تلاش هایی مانند "سبزسازی" سیستم های مالیاتی و مبارزه با فرار و اجتناب مالیاتی.

بسیاری از کشورها هنوز در تلاش برای جمع آوری درآمدهای کافی برای تأمین مالی توسعه خود هستند. کشورهایی که کمتر از 15 درصد تولید ناخالص داخلی مالیات دریافت می کنند، باید جمع آوری درآمد خود را افزایش دهند تا نیازهای اساسی شهروندان و مشاغل را برآورده کنند. این سطح از مالیات نقطه عطف مهمی برای دوام بخشیدن به دولت و قرار دادن آن در مسیر رشد است. تا سال 2018، 48 درصد از کشورهای IDA/Blend و 69 درصد از کشورهای FCS کمتر از این 15 درصد پایه هستند.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.