تامین مالی مستقیم

۵ بازديد
مشاوره مالیاتی رایگان
ترسیم بهترین ها از مکانیسم های مختلف در زیر برخی از درس‌های به دست آمده از تحقیقات اخیر ما در مورد تأمین مالی مبتنی بر نتایج و تأمین مالی مستقیم صندوق‌های سبد سلامت در مناطق موانزا و مارا آمده است. هر دو منطقه از سال 2018 تأمین مالی مستقیم از صندوق های سبد سلامت دریافت کرده اند، در حالی که RBF در سال 2016 در موانزا و در اواخر سال 2019 در مارا اجرا شد (اما در زمان انجام این تحقیق هیچ پرداخت RBF در مارا انجام نشده بود).

به نظر می رسد تامین مالی مستقیم ارائه دهندگان خط مقدم کارایی را افزایش می دهد. ما متوجه شدیم که RBF در دسترس بودن داروها را بهبود بخشید، کیفیت خدمات کلی را بهبود بخشید، و ارائه برخی خدمات، اما نه همه، را افزایش داد. شکل‌های 1 و 2 توسعه در دسترس بودن دارو و کیفیت خدمات در مراقبت‌های زایمان را در موانزا و مارا بین سال‌های 2016 تا 2020 نشان می‌دهند. این واقعیت که پیشرفت‌ها به طور مداوم در موانزا نسبت به مارا قوی‌تر بوده است، نشان می‌دهد که RBF کارایی را افزایش داده است. RBF باعث شد کارکنان بهداشتی محتوای مراقبت را بهبود بخشند و آنها با بیماران به شیوه ای پاسخگوتر برخورد کردند. مدیران تسهیلات ادعا کردند که تامین مالی مبتنی بر خروجی محرک مهمی برای این تغییرات است.

کارکنان و مدیران بهداشت بر این عقیده بودند که تامین مالی مستقیم صندوق سبد سلامت نیز کارایی را بهبود می بخشد. به عنوان مثال، مدیران بهداشت ادعا می کنند که این مکانیسم باعث کاهش اتلاف زمان و منابع در مقایسه با فرآیندهای بوروکراتیک قبلی برای دسترسی به بودجه شوراها می شود. افزایش استقلال ارائه‌دهنده نیز به افزایش مالکیت محلی در توسعه و اجرای طرح‌ها کمک کرد، مشابه آنچه در RBF رخ داد.

تامین مالی مستقیم ارائه دهندگان نیز ممکن است شفافیت و پاسخگویی را افزایش دهد. تامین مالی مستقیم صندوق سبد سلامت باعث افزایش شفافیت در زمینه تخصیص منابع بین تسهیلات شد. هر دو مکانیسم با توانمندسازی کمیته‌های تأسیسات بهداشتی و حکومتداری (HFGC) برای ایفای نقش فعال‌تر در نظارت بر تسهیلات، برنامه‌ریزی و بودجه، حکمرانی محلی و مکانیسم‌های پاسخگویی را تقویت کردند. تعداد جلسات در سال در HFGCها از سال 2016 تا 2020 68 درصد در موانزا و 32 درصد در مارا افزایش یافته است. با این حال، تأمین مالی مستقیم چالش‌های جدیدی از جمله انگیزه‌های قوی‌تر برای گزارش‌دهی نادرست ایجاد می‌کند. فرصت‌های گزارش نادرست احتمالاً با RBF محدودتر از تأمین مالی مستقیم صندوق سبد سلامت است، زیرا بازدیدهای تأیید مکرر بیشتر است.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.